Sunday 13 May 2012

Rasa Itu Semakin Mendalam....

Episod 2
Setelah sekian lama berhubung melalui sms akhirnya kami bersetuju untuk berjumpa, aku di Johor dan dia di KL...tapi itu tidak menjadi penghalang yang sangat besar bagi kami kerana setiap minggu aku akan ke UiTM Shah Alam...
so, bagi kami tiada yang mustahil.... selepas kelas hari Ahad aku akan bergegas pulang ke Johor kerana pada hari Isnin aku akan berkeje seperti biasa...akhirnya kami sepakat utk berjumpa di Perhentian Bas Puduraya, Kuala Lumpur...hihihi
Aku agak risau pada mulanya yela orang yang aku tidak kenal, secara realitinya...tapi aku percaya jika niat aku baik Allah akan permudahkan urusan kami...akhirnya saat yang kami nantikan selama ini menjelma didepan mata...insan yang selama ini aku kenal di laman sembang dan hanya di telefon akhirnya berada di depan mataku....seorang lelaki yang agak sekema bagiku tp aku cuba untuk mengawal situasi ketika itu, dalam hatiku terdetik adakah ini lelaki yang akan menjadi teman hidupku untuk selamanya....hanya Allah sahaja yang tahu apa kesudahan hubungan kami ini...aku mengharapkan yang terbaik untuk hubungan ini, kami berjumpa tidak lama kerana aku terpaksa menaiki bas untuk pulang ke Johor...sebelum aku menaiki bas dia memberikan aku satu folder yang penuh dengan sijil2 akademik dan termasuk degree yang diperolehi...ayat yang masih aku ingat hingga ke hari ini, dia menyuruh aku membawa folder itu pulang ke kampung...dan dia berkata dia xpernah tipu aku walaupun seinci tentang apa yang diada dan miliki....dan dia menyuruh aku menunjuk folder tersebut kepada kedua ibubapaku sebagai bukti yang dia benar2 ikhlas untuk mengenaliku....akhirnya pertemuan itu berakhir dengan seribu kesyukuran kerana dia menerima aku seadanya....
Setelah seminggu kami berjumpa akhirnya dia menyatakan hasrat untuk datang ke rumahku di Johor untuk mengenali keluargaku...aku tiada halangan kerana bagiku seorang lelaki yang betul2 ikhlas dia tidak perlu mengambil masa yang terlalu lama untuk berjumpa keluarga pihak perempuan....selepas waktu keje ari jumaat dia menaiki bas untuk ke kampungku dan aku bersetuju untuk menjemputnya di Highway Simpang Renggam...alhamdulillah akhirnya dia sampai di kampung halamanku...ari sabtu aku berkeje separuh hari dan dia tinggal di rumah bersama ayahku...alhamdulillah penerimaan yang baik dari keluargaku...selepas pulang dari keje aku membawanya ke Plaza Angsana Johor Bahru untuk berjalan2...almaklumla dia pernah kali menjejak kaki ke johor, so sebagai tanda menghormati tetamu aku membawa dia bersiar2...sampai sahaja di Plaza Angsana, dia menyatakan hasrat untuk membeli sebentuk cincin sebagai tanda untuk melamar aku...aku sendiri xpasti adakah ini sesuatu keputusan yang perlu aku buat secara terburu2...tapi naluri hatiku mengatakan dialah bakal suamiku....bayangkan perkenalan sesingkat ini membawa kami sejauh ini....


Aku dan dia sampai dirumah agak lewat....sesampainya kami dirumah dia terus berjumpa ayahku dan mengatakan hasrat hatinya untuk melamar aku...hanya senyuman yang mampu ku beri tika dan saat itu...dia memaklumkan pada ayah dan ibuku yang keluarganya jauh di Utara...sbg tnda ikhlas dia melamar aku untuk menjadi suri hatinya....

....nantikan episod seterusnya...apa yang akan terjadi pada hubungan ini...

No comments:

Post a Comment