Saturday 12 May 2012

Disini Cinta Kami Bermula.....

Episod 1
Mengimbau kenangan lalu, dimana aku mengenali insan yang menjadi suamiku kini...perkenalan ini tidak pernah dirancang tapi ini yang dinamakan jodoh....masih segar diingatan tanggal 12.02.05 aku mengenali insan bernama Mohamad Nasir Mat Arip di laman sembang yang paling glamour ketika itu iaitu MiRc...masa tu aku sedang menyiapkan assignment yang perlu aku hantar, almaklumlah zaman itu bukan mudah untuk ada internet sendiri dirumah...setiap malam ayahku akan menghantar aku ke cyber cafe untuk aku menyiapkan assignment yang diberi...ke bosanan aku menyiapkan assignment mengundang aku melayari laman sembang MiRc yang glamour ketika itu...ntahla apa sebenarnya yang aku cari, tapi yang pastinya aku ingin mencari kenalan yang boleh bertukar2 pendapat dan idea....tapi aku benar2 xsangka jodohku bermula disini....
Bermulalah episod aku mengenali suamiku, dengan teguran hai...akhirnya kami bersama sehingga kini, mungkin ramai yang beranggapan aku mengambil risiko mengenali insan yang tidak aku kenali hanya di laman sembang...tapi aku bukan bodoh untuk mempercayai insan yang aku kenali dilaman sembang semudah itu, saban malam kami bersembang bertanya khabar...dia merupakan graduan dari UKM yang mengambil jurusan Sains Kimia dan berkerja secara kontrak di FRIM...ntahlah antara nak percaya atau tidak aku cuba untuk tidak menunjukkan ketidakpercayaan itu, aku harus beri peluang pada dia untuk mengenali diriku...kerana kriteria yang ada padanya membuat diriku tertarik...
Sebenarnya aku ada kriteria lelaki yang aku dambakan sejak dari zaman sekolah lagi...aku mahu bakal suami ku mempunyai pendidikan yang lebih tinggi dariku kerana aku beranggapan pendidikan itulah yang akan menjamin masa depanku dan mungkin ada yang akan gelak bila aku katakan aku xsuka lelaki yang mempunyai ramai adik beradik...kalo dia ramai adik beradik biarlah dia anak last @ second last aku xnak lelaki tu ank sulong drpd bilangan adik beradik yang ramai kerana mungkin aku melihat abg long aku yang terpaksa membantu ayahku untuk membesarkan adik2nya...
Alhamdulillah dia memenuhi segala kriteria yang aku mahukan tapi bagaimana pula dengan agamanya...aku kena mengambil risiko ini, erm bukan mudah untuk memberi peluang pada lelaki yang kita kenali hanya dilaman sembang...aku memang mengambil risiko, aku serahkan ianya pada Allah...
Setelah hampir 2 bulan mengenalinya di laman sembang akhirnya kami bertukar no phone sebab sudah timbul keserasian...panggilan yang pertama aku terima darinya membuat hatiku teruja, terasa macam xpercaya...dari panggilan pertama sms la menjadi penghubung antara kami tiada lagi laman sembang MiRC..ntah sepanjang perkenalan aku dengan dia aku tidak pernah terfikir untuk melihat wajahnya kerana bagiku itu semua xpenting yang penting adalah jaminan masa depanku, aku xnak hidup susah...
akhirnya kami bersetuju untuk bertukar2 gambar melalui email dan yang pastinya aku perlu menerima dia bukan kerana wajahnya...gambar yang ku terima membuatkan aku terkesima dia seorang yang agak chubby...tp aku pejamkan mata dan aku terus berkata sebagai manusia kita tidak akan dapat semua yang kita mahukan...so, akhirnya aku menerima dia seadaanya...begitu juga dia menerima aku seadanya...tipula kalo aku katakan aku tiada lelaki lain pada masa itu tapi aku rasa dia yang terbaik untuk aku...
dan satu benda yang aku paling benci selama ini akan jadi milik aku...aku memang tidak suka dengan orang utara, ntahlah kenapa mungkin kerana loghat mereka...hihihi tapi akhirnya insan yang selalu menghubungi aku merupakan orang utara...hahaha sebab sangka ku selama ini dia orang kl @ selangor kerana dia langsung tiada longhat utara...erm apa boleh buat sebab itu yang aku pilih dan rasa itu telah ada diantara kami....
 inilah laman sembang yang menemukan kami....menarik kan!
....nantikan sambungan episod ini...

No comments:

Post a Comment