Saturday 19 May 2012

Bermula Episod Temetrinya Ikatan Ini

Episod 4

Satu perkara yang bermain difikiran beliau adalah untuk mendapat TETAP, bukan mudah jika pegawai kontrak untuk mendapat TETAP tapi dia akan berusaha untuk mendapatkan TETAP kerana dia perlu jaminan masa depan untuk kami berdua....alhamdulillah pada akhir bulan 8 2005, keluar jawatan tetap untuk mengisi kekosongan pegawai penyelidik Q41....beliau menelefonku dan menyuruh aku berdoa agar urusannya untuk mendapat TETAP dipermudahkan, ssetelah selesai mengisi semua borang yang diperlukan akhirnya saat yang aku dan dia nntikan iaitu temuduga bersama Ketua Pengarah....siang malam aku berdoa agar jawatan itu menjadi milik beliau, alhamdulillah rezeki itu berpihak pada beliau dengan syarat beliau melanjutkan pelajaran iaitu mengambil Ijazah Doctor Falsafah (PhD), itu syarat yang harus dia terima...kos pelajaran akan ditanggung sepenuhnya. Berita itu sampai ke telinga ku, syukur alhamdulillah akhirnya impian kami untuk bersatu akan menjadi kenyataan....
Setelah perkhabaran itu aku terima kami berdua mula membeli barang2 untuk dijadikan barang hantaran, aku mula membuat pelbagai persiapan...tapi pada masa itu aku hanya menyangka kami akan bertunang, rupa2nya kami akan bernikah...seram sejuk aku dibuatnya...almaklumla aku tidak pernah terfikir yang begini cepat jodohku akan datang...

Banyak perkara yang aku dan dia perlu uruskan, dari bab kursus perkahwinan, interview, check darah dan macam2 ag...tapi aku bersyukur semuanya berjalan lancar seperti yang dirancangkan....
Seminggu selepas Hari Raya Aidilfitri aku dikejutkan dengan berita kemalangan adik bongsuku, hancur luluh hati seorang kakak dan aku minta drnya untuk menangguhkan majlis pernikahan kami....dia tiada masalah cuma ayahku berkeras untuk kami meneruskan juga majlis pernikahan kami, dalam masa seminggu semua urusan yang berkaitan selesai dr kursus kahwin, interview, check darah, bernikah dluar kawasan....aku masih ingat lagi selepas sehari mendapat sijil kursus beliau terus menaiki bas dari Johor ke Penang, sampai Penang terus ke Pejabat Agama Daerah Penang dan petang itu menaiki bas dari Penang ke Johor, bayangkanlah betapa penatnya dia masa itu tapi aku tahu niat dia begitu ikhlas untuk memiliki diriku....dan esoknya dia menaiki bas dari Johor ke Kuala Lumpur untuk memulakan tugas.... 

Aku bertungkus lumus untuk menjadikan hari bersejarahku sesuatu hari yang tidak akan aku lupakan hingga ke akhir hayatku...

...nantikan episod seterusnya...aku menjadi yang halal baginya...

No comments:

Post a Comment