Saturday 19 May 2012

Rasa Itu Direstui....

Episod 3
Keluarga aku telah merestui hubungan kami walaupun pada mulanya ibu tidak bersetuju di atas alasan dia menghidapi penyakit asma...ibuku risau seandainya dia akan pergi meninggalkan aku, tapi aku katakan pada ibuku ajal maut semua ditangan Allah, seandainya dia pergi meninggalkan aku terlebih dahulu aku akan redha....akhirnya aku berjaya menyakinkan ibuku tentang dia, lagi satu persoalan yang selalu ibuku tanya padaku dia tidak ada lesen kereta, bagaimana nanti? aku memberitahu ibuku itu semua itu tidak penting, kalau adau lesen kereta tapi tiada pelajaran @ kerjaya tidak ada gunanya...biarlah pilihan aku ini ada pelajaran @ kerjaya tapi tiada lesen kereta...akhirnya ibuku akur dengan keputusan aku untuk meneruskan hubungan ini...
Awal bulan Ogos 2005 aku telah dipelawa oleh dia untuk menghadiri Majlis Konvokesyen dia di UKM, alangkah terkejutnya aku kerana dia mahu aku hadir pada hari tersebut...sebenarnya tujuannya adalah untuk aku berjumpa dengan keluarganya...memandangkan keluarganya agak jauh di Utara...
Aku masih teringat bilamana aku berpeluang masuk ke dalam Dewan Canselor Tun Razak (Dektar) bersama dengan ayah dan ibunya...perasaan aku ketika itu bercampur baur almaklumlah pertama kali aku berjumpa dengan ibu dan ayahnya dan pertama kali aku menjejaki kaki di Dewan ini hanya untuk menyaksikan Majlis Konvokesyen insan yang aku kenali hanya di laman sembang...Dia akan menerima Ijazah Sarjana Sains Kimia...bila namanya disebut, perasaan bangga dan terharu tiba2 muncul..aku tidak pernah menyangkakan yang aku akan dapat menyaksikan majlis yang penuh bermakna ini....
Setelah selesai Majlis Konvokesyen aku membeli sejambak bunga matahari sebagai tanda dan ucapan tahniah aku padanya...kami bergambar sekeluarga sebagai tanda kenangan...


Kami menghabiskan masa di Putrajaya bersama keluarganya...sebelum aku di ajak untuk pulang ke kampung di Pulau Pinang...
Itulah pertama kali aku menjejaki kaki ke Pulau Pinang, dalam hati hanya Allah sahaja yang tahu...aku dilayan dengan layanan yang sepatutnya diterima oleh seorang tetamu....selama 4 hari aku di Pulau Pinang akhirnya aku dan dia pulang ke Johor....
Di dalam perjalanan kami berbincang mengenai tarikh untuk bertunang dan kami sepakat bahawa hujung tahun ini adalah masa yang sesuai untuk kami bertunang....tapi ada satu perkara yang dia perlu selesaikan sebelum ikatan ini termetri...


...nantikan sambungan episod ini...


No comments:

Post a Comment